~MainosAvain~

Seppo Weckman
seppo.weckman@formlek.fi
050 5549 149

MainosAvain-kotisivut julkaistiin helmikuussa 2008


MainosAvain-formaatti on edullinen ja tehokas tapa luoda verkkoon virtuaaliryhmiä tavaramerkkien avulla.
Ratkaisu perustuu rakenteisiin ja hakukoneisiin, siksi yhteiset kotisivut sekä yhteismainonta ja markkinointi toimivat jopa reaaliajassa. Vain jäsen tekee muutokset ja päivitykset kotisivuilleen. Kysy s-postilla,  yhteystiedot:
Seppo Weckman, p. 050 5549 149

MainosAvain-tunnus painetussa ja näyttävässä mediassa: Kun huomaat kiinnostavassa tekstissä tai tuotteessa aaltomerkein korostetun tunnuksen, voit saada asiasta helposti lisätietoa hakukoneilla; perinteisillä tai MainosAvain-formaatin rakennetta tukevalla hakukoneella.
Yllä esitetty on siis n. 10 vuotta 'vanhaa' tietoa. Nykyään käytön ja sen merkityksen ymmärtää paljon helpommin tutustumalla Hashtagien käyttöön. Katso Wikipedia Hashtag
MainosAvain-formaatti on huomattavasti vanhempi ratkaisu. Se pohjautuu pakattuihin funktioihin, jotka määrittelin 1983. MainosAvain™ nimi otettiin käyttöön Formlek Oy:n aputoiminimena 9.2.2007

MainosAvain on paljon enemmän kuin Hashtagit, se on alusta asti suunniteltu laajaksi markkinoinnin ja myynnin ratkaisuksi

Toivottavasti yllä esitetty historia auttoi sinua ymmärtämään taustan.

Tällä sivulla kerrotaan samat asiat kuin 2008-sivuilla, mutta nyt tuodaan myös esiin tarkemmin MainosAvain-formaatin kohteet ja toteutuksen edut.

Poimintoja vanhalta sivustolta

Seuraavaksi on kopioitu poimintoja sellaisenaan ( eli kirjoitusvirhein ) edelliseltä MainosAvain-sivustolta. Vain otsikointia on muutettu Muutama ajankohtaien selvennys lisätty.

Virtuaalinen dynaaminen mainonta ja markkinointi

MainosAvain -formaatti perustuu suojattujen sanojen, tavaramerkkien, hallittuun käyttöön. Jo kaksi tavaramerkkiä mahdollistaa hakutuloksien luokituksen virtuaalisiksi ryhmiksi.

Hakukone on käytetyin (käyttökertojen mukaan) Web-sovellutus. MainosAvain-formaatti perustuu tuttuihin ja toimiviin ratkaisuihin, joita hyödynnetään innovatiivisesti. Hakukoneiden onnistuneen käytön edellytys on onnistuneiden hakusanojen valinta.

Hakusanojen valinta on aina humaaninen tapahtuma. Valitset mielessäsi mitä ja millä etsit. Tähän pääset kokemuksella. MainosAvain-formaatti tuo tähän kaupallisen lisän - mainostamisen. Mainonnan tarkoitus on tuottaa helposti mieleen jääviä loogisesti selkeitä sanoja ja lauseita sekä tuottaa mielikuva, joka muistetaan. Nämä helpottavat niin tiedon, tuotteiden kuin palvelujen verkkohakuja.

Mainonta linkittää humaanisella tavalla eri mediat Internettiin. MainosAvain -formaatin käyttö on palvelua kuluttajille. Mainonta tulee selkeämmäksi ja tietopainotteiseksi sekä Internettiin tulee enemmän sisältöä -  myös sisältömarkkinointia.

Kun halutaan mahdollisimman hyvä käytettävyys, pitää virtuaaliryhmien olla sopivan kokoisia ja loogisesti yhteen kuuluvia. Ryhmät voivat mennä myös päällekkäin. Virtuaaliryhmien yhteiset kotisivut ovat yksi tehokkaimmista keinoista tehdä käyttäjäystävälliset hakusivut. Sivuille voidaan tuottaa yhteistä sisältöä. Tutkimusten mukaan hyvä sisältö on verkon arvostetuin asia.

MainosAvain -rakennehakupalvelut

MainosAvain -formaatti perustuu suojattujen sanojen, tavaramerkkien, hallittuun käyttöön. Jo kaksi tavaramerkkiä mahdollistaa hakutuloksien luokituksen virtuaalisiksi ryhmiksi.

Formaattiin kuulu myös rakennehaut, jossa perinteisten linkkien sijaan MainosAvain -hakusanat muodostavat dynaamiset linkit määriteltyihin rakenteisiin, jotka ovat verkkosivuilla.

MainosAvain -formaatin rakennehaku tunnetaan myös "tieto tallennetaan vain kerran" -ominaisuudesta. Rakennehaulle sopivia kohteita on hyvin paljon. Ratkaisujakin on useita. Ota yhteyttä. Tässä Muutamia:

Yrityshakemistot

Verkossa on monia yrityshakemisto -palveluja. Miksi siis taas uusi?

  • Hyvin edullinen ratkaisu: MainosAvain -formaattiin perustuva yrityshakemistossa linkit muodostetaan tavaramerkkeihin ja yleissanoihin perustuvalla dynaamisella linkityksellä.
  • Virtuaaliset ryhmät: Hakusanoihin perustuvasta linkityksestä seuraa, että tietojen helppo ryhmittämien/luokitus virtuaaliryhmiin. Apuna priorisoitu hakusanaluettelo.
  • Helppo hallita: Rakennehaussa teet muutokset vain omille verkkosivuille. Ei tarvitse miettiä mihin kaikkiin hakupalveluihin piti muutokset ilmoittaa.
  • Ei turhaa työtä: Joka tapauksessa tiedot pitää päivittää omille verkkosivuille. (Ensimmäisellä kerralla kotisivuille muodostetaan hakuun sopiva rakenne.)
  • Joustava rakenne: Kerrot vain ne tiedot mitä haluat yrityshakemistoon. Sähköpostiosoitteet voivat olla kuvana. Lisäpalveluna tiedot voivat olla salasana -suojatulla palvelimella.
  • Hyvä yhteensopivuus: Rakenne perustuu HTML- ja/tai XML- muotoisiin tiedostoihin. Rakenteet pidetään yksinkertaisina ja selkeinä.
  • Helppo hyödyntää: Rakenteellinen rajapintamäärittelyn avulla on helppo tehdä sovellutuksia, joissa hyödynnetään annettuja tietoja.
Selvennys 2017: Rakennehaulla voidaan tarkistaa tiedon oikeellisuus. Tähän viitataan vanhoilla sivuilla kerrottaessa 'tiedon vain kertaalleen tallennus' -ominaiuudesta

Myynti-ilmoitukset

Periaate: Tee tuotteesta rakenteellinen ilmoitus omille kotisivuillesi ja osallistu edulliseen virtuaaliseen yhteismarkkinointiin.

Rakenteellinen myynti-ilmoitus sopii niin yrityksille kuin yksityisille. Se perustuu MainosAvain -formaattiin, joten edut ovat tutut muista vireMarkkina -tuotteista. Omille kotisivuille asennettuna se on hyvin edullinen. Ilmoitus on kätevästi siirrettävissä muihin medioihin. Ratkaisut perustuvat rakenteellisuuden tuomaan mahdollisuuteen muodostaa tiedoista kohteeseen sopivia näkymiä. Ominaisuus, jolla voidaan valita oikea kustannustehokkuus ilmoituksille. Jne

Kohde esimerkkejä

  • Yritysten tuote- ja palveluilmoitukset: Ilmoitusrakenne sopii sekä media-ilmoituksiin että kehittyneisiin verkkokauppa-ratkaisuihin
  • Tarjousilmoitukset: Tee tarjousilmoitus, joka löytyy verkosta ja jota on helppo mainostaa muissa medioisssa.
  • Täydenpalvelun ilmoitukset: Virtuaaliryhmillä on helppo toteuttaa verkostoutuminen. Esimerkiksi putkiremontista voidaan luoda täyden palvelun kokonaisuus rahoituksesta lopputarkastukseen.
  • Asuntokauppa: Voidaan tehokkaasti yhdistää asunnon esittely omilla kotisivuilla tai virtuaalisilla yhteissivustoilla. Ilmoituksesta saadaan luotettava, kun ilmoituksen oikeellisuuden tarkistaa ja kaupan vahvistaa alan ammattilainen, kiinteistövälittäjä
  • Autokauppa: Voidaan järjestää yhteisiä näyttötilaisuuksia, joissa mukana autokaupan luotettavia osaajia.